ויגוס מדריכי אינטרנט

בעמוד ויגוס מדריכי אינטרנט – תמצאו את כל המדריכים הרלוונטיים לעולם האינטרנט הביתי

בשאלה זו נתקלנו לא פעם ולא פעמיים. מסתבר שהנושא הזה של עולם האינטרנט הוא ערטילאי משהו. רוב הצרכנים אינם באמת יודעים את סוגי החבילות ואת הצרכים שלהם – וכתוצאה מכך מפסידים כסף ומרויחים עוגמת נפש. לכן בחרנו במדריך זה לפתוח את ויגוס מדריכי אינטרנט.

 

נעשה סדר:

 

עולם האינטרנט בישראל מחולק לשתיים:

  • ספק
  • תשתית

בהקבלה לעולם המים – התשתית הם הצינורות דרכם זורמים המים, הספק הן החברות אשר מזרימות את המים בצינורות.

כלומר – על מנת להנות מחיבור לרשת האינטרנט, אינטרנט יש להתחבר לספק אינטרנט הפועל על גבי תשתית אשר אתם בעלי גישה אליה. חברות בעלות תשתית אינטרנט בישראל:

  • בזק – תשתית בטכנולוגית ADSL ובנוסף תשתית סיבים אופטיים
  • הוט – תשתית כבלים
  • פרטנר – תשתית סיבים אופטיים
  • סלקום (UNLIMITED) – תשתית סיבים אופטיים

ניתן לראות שלושה סוגי תשתית – תשתית DSL , תשתית כבלים ותשתית סיבים אופטיים.

 

חברות ספק אינטרנט בישראל

 

זה כבר סיפור מעט מורכב יותר כי קיימות כמעט 40 חברות אשר מתפקדות גם כספק אינטרנט. חלקם רק שירותי דוא"ל וחלקן נותנות שירות מלא. אצלנו באתר אפשר למצוא מגוון של ספקיות אינטרנט מהשורה הראשונה במשק הישראלי.

מלבד סוג החבילה שדיברנו עליה עכשיו – יש את עניין מהירות הגלישה בחבילה. אנחנו בויגוס חילקנו את המהירויות המוצעות לשלושה קטגוריות:

  • 0-99 MB – מהירות המתאימה למנעד הלקוחות אשר עושים שימוש סטנדרטי באינטרנט שלהם.
  • 100-499 MB – מהירות גבוהה יותר המתאימה לשימוש אינטנסיבי באינטרנט – סרטים, סדרות ותוכנות "כבדות" אשר צורכות רוחב פס גבוה.
  • 499+ MB – זוהי קטגוריית המהירויות הגבוהה ביותר – מתאימה לגיימרים, צרכנים כבדים של אינטרנט, סרטים וסדרות באיכויות הגבוהות ביותר.

 

לסיכום:

 

בבואנו לבחור חבילת אינטרנט יש להתייחס לשלושה פרמטרים:

  • האם יש לי ספק/תשתית שאני מרוצה מהם וברצוני להחליף/לרכוש רק אחד מהם, או האם ברצוני לקנות חבילת ספק+תשתית.
  • לאחר בחירת החבילה – יש לוודא איזו תשתית קיימת בכתובת ההתקנה על מנת לוודא בחירת חבילה רלוונטית (למנוע מצב שלקוח רוכש חבילת אינטרנט של חברה אשר רוכבת על תשתית שאיננה קיימת במקום ההתקנה)
  • לאחר בחירת החבילה וסוג התשתית יש לבחור את רוחב פס הגלישה – מהירות הגלישה באינטרנט לפי הצרכים של כל אחד מאיתנו – בסיסי, מתקדם או מקצועי.

עדיין מתלבטים מה הכי מתאים לכם? דברו איתנו נסדר אתכם צ'יק צ'ק.

תשתית אינטרנט היא למעשה הטכנולוגיה הפיזית בה מתבצעת הגלישה ודרכה מועברים הנתונים, בין המכשיר הצורך אינטרנט ובין הספק שעל גביו מתבצעת הגלישה.

בישראל כיום ישנן 4 חברות תשתית אינטרנט: בזק, הוט, פרטנר וסלקום.

 

קיימים ארבעה סוגי תשתיות אינטרנט:

 

  • DSL
  • כבלים
  • סיבים אופטיים

תשתית DSL זוהי התשתית של חברת בזק אשר פרוסה כמעט בכל מבנה ונקודה בישראל

תשתית הכבלים זוהי התשתית של חברת HOT אשר גם אליה יש גישה לרוב הארץ

תשתית הסיבים האופטיים קיימת בחברות:

  • פרטנר
  • סלקום (UNLIMITED)
  • בזק

ספק האינטרנט הוא הגוף המחבר  אשר מאפשר לגלוש על גבי התשתית ולהתחבר לרשת האינטרנט.

בישראל יש רשינויות ספק אינטרנט לכבערך 40 חברות וארגונים – אך כמובן שלא כולם מספקים את השירות לכלל הצרכנים אלא רק כ14 חברות.

לצורך חיבור אינטרנט פעיל יש לקנות מנוי של תשתית+ספק מכיוון שתשתית לבדה איננה יכולה לאפשר גישה לצרכני הקצה להתחבר לרשת האינטרנט אלא רק באמצעות ספק האינטרנט.

 

סיב אופטי הוא בעצם סיב העשוי לרוב מזכוכית. סיב זה מאפשר העברה של אור לכל אורכו מקצה לקצה. היתרון המרכזי של סיבים אופטיים על גבי חוטי הנחושת המצויים הוא – שבכבלי נחושת האות סובל מ"ניחות גבוה" (איבוד הדרגתי) של אותות חשמליים ככל שאורך חוט הנחושת גדל.

 

יתרון נוסף לסיבים האופטיים

הוא הגמישות שלהם מה שמאפשר פריסה נוחה.

לסיבים האופטיים שימושים שונים כגון תאורה, שימושים כירורגיים (בעיקר בלייזר) ועוד.

כיום יותר ויותר חברות תקשרות  מניחות תשתית "סיבים אופטיים" כתשתית להעברת הנתונים ויצירת התקשורת. תשתית הסיבים האופטיים למעשה תחליף את תשתיות האינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה במהלך השנים הקרובות.

לסיבים  יכולות העברת נתונים גבוהה במיוחד והתשתיות אשר מונחות בימים אלו צפויות לספק מהירות גבוהות במיוחד אשר יגיעו עד ל1,000MB הורדה והעלאה.

 

החברות אשר בבעלותן תשתית סיבים בישראל:

 

  • פרטנר
  • בזק
  • סלקום (UNLIMITED)

בשוק הישראלי חלה רגולציה על חברות התקשורת אשר בעקבותיה נוצרה הפרדה בין שתי מרכיבי החיבור לאינטרנט ביתי:

  • ספק אינטרנט
  • תשתית אינטרנט

מהות ההפרדה היא לא לאפשר לחברות תשתית לשווק חבילה אשר כוללת גם תשתית וגם ספק וזאת על מנת להגביר את התחרות בשוק.

כתוצאה מכך נאלצו כלל הצרכנים להתנהל מול 2 חברות שונות על שירות אינטרנט יחיד – דבר אשר גרם לסרבול גדול, חוסר התמצאות בשירותים ובהעברת האחריות על תקלות מחברת הספק לתשתית.

 

מתוך כך צמח המושג "באנדל"

 

באנדל היא בעצם חבילה – אשר באמצעותה לקוחות הקצה מתקשרים לשירות ספק+תשתית אינטרנט אך פועלים מול חברה אחת יחידה. עניין זה מקל מאוד את התנהלות הלקוחות מול חברות התקשורת מכיוון שההתנהלות היא מול חברה אחת יחידה שנותנת את הטיפול והאחראיות המלאה ללקוח.

 

לסיכום

 

חבילת בנדל היא למעשה תוצר של שוק האינטרנט בישראל אשר תקופה ארוכה שווק ללקוחות כחברות ספק וחברות תשתית.

על מנת להקל על הלקוח, לאפשר לו לבצע השוואות מחירים ולא להתעסק עם 2 חברות בכל פעם שיש תקלה או שאלה, נחקקה בשנת 2015 רפורמת הפס הרחב – אשר מטרתה לאפשר ללקוחות לרכוש חבילת אינטרנט מגורם אחד.

כיום חבילת בנדל היא למעשה חבילה הכוללת ספק ותשתית אשר המחיר מגלם את שניהם וגם החשבונית, שירות הלקוחות והמענה יהיו מאותו גורם ממנו רכשתם את חבילת הבאנדל.

הראוטר או הנתב בעברית, הוא הגורם אשר מאפשר לנו להתחבר פיזית או אלחוטית (WIFI) אל רשת האינטרנט.

רשת האינטרנט כיום היא הרשת הגדולה ביותר והנתב מאפשר לנתב עבורנו ומאיתנו מידע אל הרשתות השונות.

כיום הנתב מאפשר  לנו גם לצפות בטלוויזיה בחבילות אינטרנטיות שונות.

 

ישנם כיום 3 אפשרויות שונות בהן ניתן להשתמש בנתב:

 

מודל השכרה – בדרך זו לרוב ספקית האינטרנט תספק עבורנו נתב בעת רכישת החבילה ועבורו נשלם סכום קבוע מדי חודש.

מודל רכישה – במודל זה ספקית האינטרנט תספק לנו את הנתב בעת רכישת החבילה אך בשונה מהשכרה, אנו נרכוש ממנה את הנתב (תשלום אחד או מספר תשלומים מסוים) ובסוף התקופה הנתב יהיה שלנו.

נתב פרטי – נתב אשר נרכוש באופן פרטי בלי קשר לחברת התקשורת – חשוב לדעת – יש לבדוק טרם רכישת הנתב שהוא מתאים לחבילה אותה אנו מעוניינים לרכוש וידע לתמוך בה.

החלפת חבילת אינטרנט, תהליך בפועל מאוד פשוט ובעל מעט משתנים – אך יחד עם זאת נראה שרוב הציבור הישראלי נמנע לעשות את המהלך הבסיסי שיניב לו לרוב חבילות זולות יותר ומתגמלות יותר.

 

ובכן, למה אתם שואלים?

 

בעבר הלא רחוק השוק היה בעל חסמים רבים וההנגשה לציבור הייתה מורכבת. בשנת 2014 מעלה 70% מהציבור הישראלי כבר צרך אינטרנט ואין ספק שמאז המספרים נסקו.

בעת רכישת חבילת אינטרנט יש 2 פרמטרים שעלינו לדעת כדי שנוכל לבדוק את האופציות העומדות לרשותנו:

אילו חברות תשתית קיימות  בקרבת ביתי / או העסק.

מהי מהירות הגלישה בהן הן תומכות.

ברגע שנדע את המידע נוכל לבדוק באופן מהיר את האפשרויות העומדות לנו, האם נקנה ספק ותשתית בנפרד, או מאותה חברה, או אולי חבילת בנדל.

אבל זה כבר לא משנה, מה שחשוב הוא שתמצאו חבילה העונה על הצרכים שלכם במחיר הגון.

מרגע שבחרנו את החבילה, כל שנותר לנו לעשות הוא לרכוש את החבילה, החברה כבר תתאם עבורנו טכנאי במידת הצורך. ברגע שנחובר לתשתית ולספק – נוכל להתחיל לגלוש בשקט.

*חשוב לדעת – במידה ואיננו מחוברים לתשתית – לרוב נאלץ לשלם עבור שירות החיבור שהטכנאי יבצע.

**חיבור ספק לתשתית קיימת לא דורשת הגעת טכנאי.

החלפתם חבילת אינטרנט?! מזל טוב – אנחנו יודעים שעד היום דחיתם את המטלה הזו כי בינינו, למי יש כח וזמן להתייבש על הקו לנציגי שירות.

 

ועכשיו מה קורה?

 

אין צורך להתקשר לחברת התקשורת ממנה קניתם חבילה, הפרטים נכנסו למערכת והקמת הלקוח מתבצעת ברגעים אלו ממש. אל דאגה, לעיתים זה עלול לקחת מעט זמן אבל בשביל זה אנחנו פה. 

בזמן הקרוב(לכל המאוחר ביום העסקים הבא) יצרו עמכם  קשר ויתאמו איתכם טכנאי במידת הצורך.

כאשר יגיע אליכם הטכנאי, הוא למעשה יחבר אתכם אל התשתית שבחרתם, ולאחר מכן יש לחבר את הספק אל אותה תשתית.

אהבתם? שתפו חברים!

Share on facebook
Share on telegram
Share on linkedin
Share on whatsapp

רוצים להופיע בעמוד ויגוס מדריכי אינטרנט?

רוצים להיות חלק מעמוד ויגוס מדריכי אינטרנט? רוצים לזכות בתהילת עולם ולכתוב לנו מדריך שיופיע בעמוד עם קרדיט על שמכם?

אנחנו בויגוס מאוד מאמינים בחכמת ההמונים. אין לנו ספק שאתם יודעים דברים שאנחנו לא, והיינו שמחים לקבל ממכם את המידע הזה ולהנגיש אותו כאן לטובת הכלל. כמובן שכל מדריך שמועבר אלינו עובר בדיקה קפדנית של צוות המומחים שלנו אשר מוודאים שהמידע הקיים במדריך רלוונטי – בעיקר לעולמות הסלולר, אינטרנט והטלוויזיה

בקיצור, אם יש לכם מידע שלדעתכם קריטי ומעניין, בא לכם לכתוב קצת ולהוציא מהראש אל המקלדת והייתם שמחים לראות את שמכם מתנוסס כחלק מפורטל מדריכי עולם התקשורת המתקדם ביותר, דברו איתנו =]

שאלות נוספות?

רוצים מדריכים נוספים?

אנו עושים הכל כדי להנגיש ולהבהיר את כל הקשור לעולם התקשורת.

יש לכם שאלה שלא קיבלתם עליה כאן מענה? נשמח אם תכתבו לנו ונענה במהירות המירבית!